Sunday, August 29, 2010

3 hari Bersama Tuan Tanah

rasanya sy menaip dalam jangkamasa 5 minit je ni,da nak post satu lagi topik..

Sudah menjadi lumrah keje sy ni mmg menaip tiap2 hari,bayangkan satu hari nak siapkan 3 hingga 5 story,ini memerlukan minda yang tajam terutamnya isu2 semasa.

Entry kali ni nak cite sket pengalaman semasa Kembar Mahkota Johor baru-baru ini yang x sempat sy nak kongsikan...

Hari pertama sy bermalam dihotel the Zon bersama dengan media2 lain seperti krew majalah 3 dan beberapa stesyen tv,seawal jam 5 pagi saya dan Aswad iaitu pegawai pemasaran bergerak ke pontian kerana konvoi akan bermula disana pada jam 8 pagi,terpinga-pinga juga sy dibuatnya,ramai sgt orang,hari pertama hujan yang tersangat lebat di pontian namu baginda tuanku adalah sgt Punctual orangnya walau ribut petir melanda beliau tetap meneruskan KMJ ini tepat pada masanya.

konvoi bermula jam8.30 pagi untuk bergerak ke kampung blh dikatakan pedalaman jugak,pada persinggahan yang pertama sy,sy berjumpa dengan seorang penduduk kampung yang sgt daif orangnya berkerusi roda,tiada siapa membantu semata-mata untuk menjenguk tuan punya tanah iaitu sultan negerinya sendiri.

sy sempat berbual dgnnya kira-kira15 minit,beliau begitu gembira dengan kehadiran rombongan KMJ,katanya sebelum kedatangan rombongan,jalan belum berturap,lampu jalan x ada......persoalannya??anda jawabla sendiri betapa positifnya program2 sebegini,tuan tanah seperti ini sepatutnya dicontohi oleh tuan tanah dimegeri lain khusubya ditempat saya sendiri iaitu kelantan yang penuh dengan pergolakan dalaman.

konvoi seterunya meneruskan perjalanan ke kampung kedua persinggahan pada hari pertama,kampung ini sedikit meden jika dibandingkan dgn kampung2 sebelumnya...

akan bersambung.......gamba akan diupload later...

No comments:

Post a Comment