Saturday, July 10, 2010

Cerita yang bosan!

ehem2,setelah berminggu sibuk dok kursus,ari minggu ni la ari yang sesuai untuk mengupdate blog..ok, ceritanya begini, pada suatu hari tu,erm,maafla saya da lupa tarikhnya, tapi ari selasa yang lepas dalam keadaan cuaca yang sungguh ceria dan sedikit sibuk kerana semuanya berebut-rebut untuk pulang ke rumah termasuk saya....

sedang asyik mengalamun di dalam kereta,dalam keadaan yang sesak,tiba2 ada sebiji kereta ini yang berjenama PROTON melulu kearah kereta saya dan cuba untuk menyelit, disebabkan kesian melihat BELIA itu maka saya telah memberi laluan untuknya kerana berfikiran mungkin si pemandu itu sakit perut atau mempunyai kes2 kecemasan yang memerlukan dia untuk bergerak cepat, tetapi jangkaan saya meleset selepas di beri laluan kereta PROTON yang di naiki BELIA itu bergerak pantas sambil menunjukkan isyarat tangan yang menggenggam erat (penumbuk!).

apa yang nak di ceritakan disisi??............... Inilah produk buatan negara MALAYSIA yang cuba di lahirkan selangkah dengan Belia berwawasan..... di mana nilai murni rakyat malaysia? yang peliknya kalau ada tourist dtg bawak kete bukan main senyum lagi,tp bila sesama rakyat Malaysia senyum pon tidak,malah penumbuk yang dihulur.. Bahi saya mungkin terpengaruh dengan kelakuan ibubapanya,mintak maaf kasar sgt ni,sbb terlalu geram dengan BELIA yang memandu PROTON, mengalahkan saya yang memandu TOYOTA...

Sampai hari ini saya masih terfikir dan kesian dengan moraliti rakyat malaysia ni, yang miskin berlagak KAYA, yang cukup2 makan berlagak KAYA, yang KAYA x perlulah di ceritakan, mungkin wang yang di ukur bkn dari segi siviknya, ye dunia sudah terbalik, apakah langkah kita seterusnya?fikirlah.....

No comments:

Post a Comment